dontnoInsta-Post Wat is zonde?

1
Wat is zonde volgens jou? Heeft u ooit gezondigd? Denkt u dat zonde geen gevolgen heeft? Deel uw antwoord met ons.

De Bijbel leert ons dat we het kwaad kunnen overwinnen door goed te doen. Degenen die van het kwade houden, moeten zichzelf afvragen of jij een volgeling bent van het goede, Jezus Christus. (Iedereen onderzoekt zichzelf). Wat is nu het kwaad?

De Bijbel leert ons dat het kwaad van binnenuit komt: het hart van de mens; waar er gedachten zijn aan kwaad, hoererij, diefstal, moord, overspel, hebzucht, boosaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, laster, trots en dwaasheid.

Denk je: dit gaat niet over mij? De Bijbel legt ons uit dat geen enkele mens op aarde, nu of ooit levend (behalve Jezus de Christus), zonder zonde was/is.

Het goede nieuws dat ik vandaag met je wil delen, is dat God je je zonden wil vergeven. Keer u nu af van uw zonde – en verdiep u er niet langer in – en wend u tot God. De Bijbel vertelt ons dat iedereen die de Heer Jezus als Verlosser aanvaardt, Hem volgt en gehoorzaamt, zich afkeert van de zonde en zich laat dopen, gered zal worden en eeuwig leven zal hebben.

Wat zijn jouw gedachten hierover?

Re: Insta-Post Wat is zonde?

2
Hi,

Zonde heeft als gevolg dat we Gods aanwezigheid missen. Een kloof tussen ons en God - onze Creator.
  • Niet alleen in het hier en nu, maar ook in het hiernamaals.
In het hier en nu - het plan van God voor jouw leven missen, wanneer je zonde toelaat en je leven laat dicteren.
Hiernamaals: Daarnaast kun je je redding missen, wanneer je vast blijft houden aan zonde.

Voordat ik tot bekering kwam leefde ik vol in zonde. Ik had de 'zonde' destijds lief en dat ging gepaard met het verliezen en ontbreken van hoop, identiteit en meer.